POPRATNA DOGAĐANJA | Virtualna stvarnost: PIEdeck @ Animafest
Virtualna stvarnost: PIEdeck @ Animafest
PIEdeck @ Animafest Zagreb
PIEdeck je eksperimentalna interaktivna instalacija namijenjena za igraće aktivnosti s više sudionika. Razvila ju je istraživačka grupa Playful Interactive Environments (hr. Zabavna interaktivna okruženja) (PIE), a sastoji se od laserskog sustava za praćenje, javnog zaslona i naglavnog uređaja za virtualnu stvarnost. Tim iz Ars Electronica Futurlaba razvio je sustav za praćenje Pharus, putem kojega u istom fizičkom prostoru i do 25 sudionika može istovremeno komunicirati sa sustavom i međusobno. PIEdeck služi kao eksperimentalno okruženje za istraživanje novih igračkih koncepata i drugih oblika kolocirane interakcije u kontekstu hibridne stvarnosti, kombinirajući stvarni fizički pokret s virtualnim sadržajem u prostranim okruženjima.
Sustav PIEdeck prvi put bit će javno predstavljen u prostoru Oktogona za vrijeme Svjetskog festivala animiranog filma – Animafest Zagreb. Prototip sustava PIEdeck omogućuje dvoma sudionicima u virtualnoj stvarnosti kretanje imersivnim, apstraktnim audio-vizualnim svijetom i komuniciranje s dinamičnom, animiranom skulpturom. Svoj otisak u virtualnom svijetu stvaraju i prolaznici, ostavljajući za sobom tragove za sudionike u virtualnoj stvarnosti. Skulptura, tragovi i ostali virtualni elementi vidljivi su gledateljima na javnom zaslonu.
Zabavna interaktivna okruženja (PIE)
Playful Interactive Environment istraživačka je grupa koju je osnovao Odsjek za digitalne medije Sveučilišta za primjenjene znanosti Gornja Austrija, Škola informatike, komunikacija i medija u Hagenbergu (FHOÖ). Grupa se bavi istraživanjem novih i prirodnih zabavnih oblika interakcije i upotrebom zabavnih mehanizama u ohrabrivanju određenih obrazaca ponašanja. U suradnji s istraživačkim partnerima na područjima medijske psihologije i iskoristivosti, dodatna istraživanja izvode se na području percepcije u kontekstu kompjuterski generiranih likova te dizajna, implementacije i ocjenjivanja interaktivnih okruženja. Među najčešće predmete istraživanja ubrajaju se veliki javni zasloni, 3D mapiranje, kolocirane igre, ozbiljne igre, gemifikacija, audio-reaktivne instalacije i ne-linearni narativi.