Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
18. - 23. lipnja 2002.
Svjetski festival animiranog filma / 18. - 23. lipnja 2002.
hr | en
Plakat02_resize

15. SVJETSKI FESTIVAL ANIMIRANOG FILMA ZAGREB

Vijeće festivala: Joško Marušić, predsjednik, Nicole Salomon, počasna članica
Milan Blažeković, Ivan Ladislav Galeta, Dragutin Palašek, Pavao Štalter, Dragan Švaco, Krešimir Zimonić, Vladimir Stojsavljević, Mato Kukuljica, Hrvoje Turković, Vedran Mihletić

Programski direktor: Mithad Ajanović Ajan
Organizacijska direktorica: Margit Antauer Buba

Broj prijavljenih filmova 978 iz 46 zemalja
Prikazani filmovi iz 32 zemlje
Filmovi u natjecanju 85
Filmovi u studentskom natjecanju 53
Filmovi izvan natjecanja 48

Međunarodna selekcijska komisija
Rada Šešić - Hrvatska
David Ehrlich - SAD
Witold Nowak - Švedska

Međunarodni ocjenjivački sud
Oxana Cherkassova - Rusija
Joanna Quinn - Velika Britanija
Linda Simensky - SAD
Georges Lacroix - Francuska
Edo Lukman - Hrvatska

Međunarodni ocjenjivački sud za Studentsko natjecanje
Monique Renault - Nizozemska
Görgyi Elekes - Mađarska
Carolina Lopez Caballero - Španjolska
Bärbel Neubauer - Njemačka
Nevenka Fišer - Hrvatska

Službene nagrade

Nagrada za životno djelo: Paul Driessen, Nizozemska - Kanada

Nagrada za doprinos animacijskoj misli: Giannalberto Bendazzi, Italija

Velika nagrada: Father and Daughter, Michael Dudok de Wit, Nizozemska - Velika Britanija

Najbolji prvi film, nagrada Zlatko Grgić
Pa, Neil Goodridge, Australija

Najbolji studentski film
Sosedi Neighbours, Stepan Birjukov, Rusija

5 jednakopravnih nagrada po odluci žirija
Strojenje instrumentow Tuning Instruments, Jerzy Kucia, Poljska
Still Life with Animated Dogs, Paul & Sandra Fierlinger, SAD
The Boy who Saw the Iceberg, Paul Driessen, Kanada
Flux, Christopher Hinton, Kanada
Bookashky Bookashkies, Mikhail Aldashin, Rusija

5 posebnih priznanja ocjenjivačkog suda
La Jeune Fille et les nuages Young girl and the clouds, Georges Schwizgebel, Švicarska
Zbrodnia i kara Crime and Punishment, Piotr Dumala, Poljska
Barcode, Adriaan Lokman, Nizozemska
Strange Invaders, Cordell Barker, Kanada
Un couteau dans les fourchettes A Knife Among the Forks, Alain Gagnol, Jean-Loup Felicioli, Francuska

Nagrade u studentskom natjecanju
Prva nagrada Que veut du pate de foie Who Wants Some Liver Pate, Anne-Laure Bizot, Amelie Graux, Francuska
Druga nagrada Metalstasis, Matthew Hood, Velika Britanija
Treća nagrada Kazdodenna pasa Everyday Grazing, Martin Snopek, Slovačka

2 posebna priznanja žirija
Ilgobsal Kid, Sang-Nahm Kim, Koreja Korea, Pudavai Saree, Anitha Balachandran, Indija

Retrospektive
Filmovi Paula Driessena
Filmovi Piotra Dumale
Retrospektiva bosansko-hercegovačke animacije
Retrospektiva norveške animacije
Kanadski filmovi izvan National Film Boarda
Povijest japanske animacije (Manga Tanjo, Anime Shingacho)
Povijest hrvatske animacije (Filmovi Duga filma)
In Memoriam Viatcheslav Khotenochkin, Faith Hubley, Jan Lenica, Alison de Vere, Dragutin Vunak, Ante Zaninović, Radovan Devlić
Aardman predstavlja (u povodu 30. obljetnice kompanije)
Najbolji od najboljih - pobjednici međunarodne ankete

Dugometražni filmovi
Metropolis, Rintaro, Japan (Bandai Visual Company)
Waking Life, Richard Linklater, SAD (Detour Film Production)
Return to Neverland (Walt Disney Production)

Predavanje
Japanska animacija danas (Masao Maruyama)

Okrugli stol
Flash avantura - Priče iz davnine

Animacijska kompjutorska radionica

Izložbe
Radovi Paula Driessena
Radovi Radovana Devlića
6. bijenalna međunarodna izložba karikatura
Radovi grupe "Divlje oko"
Rođendanske čestitke Festivalu
Animafest 1972. – 2002.

Festivalski piknik Bunčić-klet, Dugo Selo

Iz festivalskog dnevnika
Najbolji od najboljih
Međunarodna anketa Animafesta
Anketu smo objavili 1998. godine i započeli sa sakupljanjem glasova među članovima ASIFA-e po svijetu, nastavili smo boraveći s glasačkim kutijama na raznim festivalima gdje su svoje glasove jednakopravno ostavljali autori i ljubitelji animacije, a završili smo 31. prosinca 2001. glasovanjem posjetitelja na službenoj web stranici Anima- festa. Izdvojili smo 11 “Najboljih od najboljih” animiranih filmova prikazanih na ASIFA-inim festivalima u 20. stoljeću.

Pobjedili su:
ALLEGRO NON TROPPO by Bruno Bozzetto
COW by Alexander Petrov
CREATURE CONFORTS by Nick Park
DNEVNIK DIARY by Nedeljko Dragić
JEU DES CUDES ELBOWING by Paul Driessen
GIRL'S NIGHT OUT by Joanna Quinn
THE MAN WHO PLANTED TREES by Frederic Back
SATIEMANIA by Zdenko Gašparović
STREET OF CROCODILES by The Quay Brothers
THE STREET by Caroline Leaf
i apsolutni pobjednik
SKASKA SKAZOK TALE OF THE TALES by Yuri Norstein

… Zagrebački je festival dovoljno velik i važan da privuče dosta ključnih imena, a ipak posjećenost nije preširoka, tako je moguće sjesti s ljudima i razgovarati o idejama i suradnji. Gosti koje ćete naći su “pun pogodak”. Stoga priča o kvaliteti nad kvantitetom nikada nije bila istinitija… Naravno da nitko ne želi pospanu publiku koja ne zna reagirati. Zagrebačka publika zaslužuje poštovanje. Na projekciji osjećaš da si prisutan posvema posebnom događanju i gledatelji su tu da bi uživali. Sigurno da reagiraju. Smiju se, plješću, ali ne buuču, ne fućkaju. Ne prave takvu buku da se ne bi moglo uživati u filmu ili da se propuste važni trenuci …

… Zagrebački festival je “besklasan”. Svi su pozvani svuda i takva atmosfera pomaže da festival doista zadovolji kriterije potrebne da bi festival bio Festival.
Heather Kenyon, Animation World Magazine

… Zapravo, za vrijeme Festivala sam shvatio da Zagreb zaslužuje naziv “grad animacije” zbog tradicije i popularnosti ne samo među djecom već kod ljudi svake životne dobi. Korejski animator, pozvan na festival, rekao mi je “Ovdje sam vrlo sretan jer sam osjetio da uživaju u mom filmu, a još su mi i aplaudirali, ponosan sam što sam animator.” Da, i ja sam se isto osjećao jer u Zagrebu sigurno postoji nešto što te nuka da se ponosiš sobom bez obzira na filmsku priču, tehniku, dizajn ili štogod drugo. Sve dok će festival animatorima pridavati takvu pažnju, Zagreb će biti mjesto kuda će planirati svoj dolazak …
Simon Hong, ASIFA Official Website

Yuri Norstein Teško je reći kada sam dobio ideju za Bajku nad bajkama. Živio sam u vrlo starom djelu Moskve. Tamo su bile drvene dvokatnice sa starinskim ognjištima i po pedeset obitelji. Kad sam se oženio napustio sam to mjesto, ali je moja majka ostala tamo živjeti. Posjećivao sam je, a jednoga mi je dana rekla da će to mjesto biti srušeno. Shvatio sam da će svega nestati - drveća, ljudi, njihovih priča … Kada si malen, dvorište ispred kuće čini ti se veliko kao svijet. Odrastajući, shvaćaš da dvorište nije veće od tvojega dlana. To sam odlučio staviti na film … Čini ga mnoštvo elemenata: ruske narodne pjesme, autobiografske crtice, biblijski elementi, Nerudine poezija …
Sada, kad sam stariji, ne volim razmišljati o stvarima na romantični način. Sada se više oslanjam na prozu nego na poeziju. Moj umjetnički jezik se promijenio. Uostalom, nekada sam dosta pio, a sada je ispred mene mineralna voda …
Paul Driessen (pri dodjeli Nagrade za životno djelo)
… Zahvaljujem Zagrebu što me nagradio za prvi dio moga života!

Interaktivni multimedijski CD-ROM
Dugogodišnji festivalski slogan Z… znači Zagreb pokazao se idealnim za organsko povezivanje tri tematske cjeline koje čine sadržaj 1. festivalskog CD-ROMA koji će biti promoviran do kraja ove godine.
- Zagrebačka škola crtanog filma kao povijesno relevantno ishodište
- Zagrebački svjetski festival animacije i 30 godina njegovog trajanja kao osnovni povod za projekt
- Zagreb, grad s dušom, idealni grad domaćin svečanosti animacije koji svojim ozračjem kulturnog "mixa" srednjeeuropskog bazena i Mediterana magično privlači ljude otvorenog duha, a istodobno se dokazuje kao kreativno trajno potentna sredina …

...ukratko
Zagreb je staromodan festival u najpozitivnijem smislu te riječi. Potpuno je okrenut umjetničkoj animaciji, poziva mnogo gostiju i dobro brine o njima. Nudi se upravo toliko programa koliko posjetitelj može podnijeti. Ako se Festival u Annecyiju razvio u ogromni supermarket animacije, Zagreb je dobro opskrbljeni dućan s poslasticama.
Heikki Jokinen, Animatoon, Seoul

Iz direktorovog izvješća
15. obljetničko izdanje festivala potvrdilo je da osnovni koncept ne treba mijenjati. Njegova “konzervativnost” dakako ne znači da se neće eksperimentirati, uvoditi inovacije i pratiti najnovije trendove. Važno je da na svoj dosadašnji način ostane "antiglobalizacijski", da nastavi insistirati na internacionalizmu i raznolikosti kao bitnim odrednicama umjetničke animacije. Osnovna festivalska orijentacija i nadalje treba u moru pojavnih oblika animacije pronaći i propagirati ono što u tom mediju doista jest umjetnost …
Ovogodišnji festival ustanovio je Nagradu za izniman doprinos animacijskoj misli koju svakako treba zadržati kao festivalsku tradiciju …

Poseban je festivalski uspjeh dolazak velikana animacije poput Jurija Norsteina i Caroline Leaf koji su se našli među 11 pobjednika festivalske ankete započete 1998. godine u kojoj smo tražili najbolje od najboljih animiranih filmova prikazanih na ASIFA-inim festivalima tijekom 20. stoljeća …
Jedan od ovogodišnjih ključnih problema jest odnos dijela medija prema festivalu: s jedne strane potpuno ignoriranje, a s druge neutemeljena, agresivna kritika. Netočne informacije na središnjem televizijskom "Dnevniku" nanijele su znatnu štetu festivalu, a potpuno oglušivanje na protest upućen od strane festivala znak je potpune ignorancije Hrvatske televizije spram jedne od najznačajnijih kulturnih manifestacija u zemlji …

Autor plakata: Krešimir Zimonić