Povratak
U popisu Natjecanja namjenskih filmova na Animafestu zagrebačku publiku posebno će razveseliti ime njihova omiljena autora: Britanca Phila Mulloya. Njegovi radovi Obitelj Christie i Intolerancija već su kultni među ljubiteljima animiranog filma. Njegove animacije često se pojavljuju u serijama, kao što je slučaj i s čak četiri špice za Nizozemski festival animacije. Čini se da je gospodin Christie, glavni lik nagrađivanog filma Obitelj Christie iz 2006. godine, neiscrpan izvor inspiracije za Phila Mulloya jer ga je postavio i kao glavni motiv tih špica.
Gospodin Christie nije se promijenio. I dalje je loše odgojen, tvrdoglav i glasan nasilnik, a animacija Phila Mulloya i dalje je jednako snažna, groteskna, duhovita i šokantna. Najave za taj festival tehnički su vjerne njegovu stilu minimalnih pozadina i primitivno nacrtanih figura.
Na dijametralno suprotnoj strani spektra animacije nalaze su radovi talijanskog umjetnika Virgilia Villoresia. Njegovi naručeni radovi prava su oda pokretu, bojama i ljudskim tijelima u svim detaljima. Dsquared2 u kratkom filmu reklama je za poznatu modnu marku napravljena pomoću stop-animacije i tri tisuće razglednica. Stop-animacija i rotoskopija glavne su tehnike koje Villoresi koristi u brojnim videospotovima, reklamama i filmovima koje proizvodi u svom milanskom studiju, a tako je i s njegovim drugim radom koji ćemo vidjeti u konkurenciji namjenskih filmova: Moleskine Mali princ.
Jedini predstavnik domaće animacije u Natjecanju namjenskih filmova mladi je animator i student Alen Vuković. Njegova špica za dugometražni film Koko i duhovi redatelja Danijela Kušana proglašena je najboljim namjenskim filmom ovogodišnjih Dana hrvatskog filma. Za isti rad prošle godine osvojio je Orden za mladu nadu na festivalu kreativnih komunikacija Sudnji dan.
Mirai Mizue, predstavnik nove japanske apstraktne animacije, osim u Veliko natjecanje uvršten je i u borbu za najbolji namjenski film. And And je glazbeni spot za zvijezdu nezavisne tokijske scene Torua Matsumotoa. Iako se na početku spota, neobično za Mizuea, pojavljuje i ljudski oblik, njegove gusto iscrtane linije koje plešu u ritmu glazbene podloge ipak ostavljaju jači dojam. S puno uložena truda i vremena Mizue uspijeva ručnim crtežom dobiti efekt digitalne animacije.
Rukom isključivo crta i mlada estonska autorica Chintis Lundgren, što nije čudno jer je u animacijske vode stigla nakon svoje velike slikarske krize. Njena glavna preokupacija su ptice, pa ćemo tako film o teškom životu lastavica vidjeti u posebnom programu Animafesta Čudno voće animacije, a u Natjecanju namjenskih filmova čak dva rada: edukativne filmove koje je naručio Estonski ornitološki savez Rođendan i Opasna migracijska ruta. Potonji je uvršten i u konkurenciju festivala u Annecyu.