Povratak
Večeras u 20 sati započinje prvi program 24. Svjetskog festivala animiranog filma - Animafest Zagreb 2014. ANIMATION GOES MSU! Na Medijskoj fasadi Muzeja suvremene umjetnosti (Avenija Dubrovnik 17) od 23. svibnja do 8. lipnja prikazuje se 16 site-specific animiranih radova iz svih krajeva svijeta. Pobjednici su to velikog natječaja kojeg već treću uzastopnu godinu održavaju tradicionalni suradnici Animafest i Muzej suvremene umjetnosti. Umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić i kustosica zbirki filma, videa, fotografije i medijske umjetnosti MSU-a Leila Topić pregledali su 50 prijava i izdvojili djela koja se najbolje uklapaju u trodijelnu Medijsku fasadu MSU-a, jedinstven izlagački prostor hrvatske metropole.
Selekciju vođenu kriterijima autorskog pristupa i inovativnosti u prilagodbi postojećih djela strukturi Medijske fasade MSU uspješno je prošao rad koji pripovijeda o različitosti i toleranciji Big Hands Oh Big Hands, Let It Be Bigger And Bigger kineskog multimedijalnog umjetnika Leija Leija, autora špice i plakata Animafesta 2014., koji time ostvaruje dvostruko predstavljanje pred zagrebačkom publikom. Istu priliku dijeli i Australac Dirk de Bruyn, majstor proširene i eksperimentalne animacije koji već 35 godina spaja sugestivne nijanse zvuka i raskošne boje svojih djela s intrigantnim performansima. I dok će promatrači Medijske fasade MSU-a u šetnji Novim Zagrebom vidjeti de Bruynov rad OptSnd#1, ručno greban i crtan izravno na filmsku vrpcu te potom rezan u tri sloja za ovu priliku, autor će u Velikoj dvorani Školske knjige sudjelovati na znanstvenom simpoziju Animafest Scanner 2014. Sa simpozija će za trenutak "na fasadu pobjeći" i Austrijanac Holger Lang s filmom Review koji sugestijom mandale izaziva snažne osjećaje, a pozornost valja pokloniti i talentiranim hrvatskim autoricama Tei Stražičić (02V0IT0A0), Maji Kalogeri (zastupljenoj s čak dva rada, New City i Awakening of Particles) te Juliani Kučan (Prolaz). Ova će djela nesumnjivo izmamiti osmijeh zadovoljstva svojom duhovitošću, poetičnošću i dosjetljivošću, a rad Tee Stražičić privući će i ljubitelje znanstvene fantastike jer prikazuje ozračje stranog planeta na kojem po ružičastom nebu plove leteći pande s ticalima.
Ivan Mršić (I Can Hear You With My Eyes) ispituje, pak, carstvo digitalnih boja. Tom Mikulić (U čast prve kompjuterski animirane špice Animafesta Z'84) pionir je kompjutorske animacije, sudionik Novih tendencija i dizajner animacija za Olimpijske igre i Eurosong koji se ovim radom osvrće na Animafestovo otvaranje suvremenoj tehnologiji prije trideset godina. Također valja istaći kako je za Mikulića ovo druga uzastopna godina u kojoj izlaže na Medijskoj fasadi MSU-a. Japanski umjetnik s estonskom adresom Alimo predstavlja se sa začudnim i jedinstvenim radom Open Play, Forgetting Eye u kojem uz pomoć crne podloge nasumično povezuje i stvara nove slike, problematizirajući pritom ljudsko sjećanje.
Jonathan Hance iz SAD-a predstavlja se s It Occurred To Me While Walking Down The Street, Filip Roca (Srbija) s Kromosomom, nadahnutim mikro-svijetom, a Parissa Mohit (Kanada) s Where Have I Seen This Before? Rad Parisse Mohit zanima se plesom i živim bojama starih perzijskih minijatura, dok se Jonathan Hance pozabavio pitanjima umjetničkog nadahnuća, kao i djelo Tracy Miller-Robbins Strange Neighbors. Unutar niza radova apstraktnog prosedea triptih Bena Ridgwaya Inner Space Abstraction u koji spaja svoje radove Tribocycle, Cosmic Flower Unfolding i Continuum Infinitum pravi je vizualni spektakl digitalne animacije. Program zaključuje film Peaking, Crushing, Falling Andi Spark. Zahvaljujući suradnji Animafesta i MSU-a animacija i ove godine izlaz iz kina i širi se prostorima naše svakodnevice. Prošećite s njom Novim Zagrebom svakoga dana od 20 sati. Vidimo se ispred MSU-a!