Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
30. svibnja - 3. lipnja 1988.
Svjetski festival animiranog filma / 30. svibnja - 3. lipnja 1988.
hr | en

Animafest Zagreb 2018 predstavlja Veliko natjecanje dugometražnog filma
17/04/18

Jedna od najzahtjevnijih i publici najomiljenijih filmskih vrsta, dugometražna animacija, u programu predstojećeg Svjetskog festivala animiranog filma - Animafesta Zagreb 2018. zastupljena je s 8 djela iz Italije, Belgije, Francuske, Južne Koreje, Tajvana, Kine, Estonije i SAD-a.

Film koji će zacijelo zanimati ne samo pomne animacijske kibice, već i poklonike filmske umjetnosti općenito, jest Isle of Dogs proslavljenog američkog režisera Wesa Andersona. Smješten u distopijsku budućnost, ovaj film rađen tehnikom stop-animacije prati dječaka koji nakon protjerivanja pseće vrste s japanskog otočja traga za svojim najdražim ljubimcem. Isle of Dogs je ove godine već nagrađen na filmskom festivalu u Berlinu, koji je i svečano otvoren njegovim dugo iščekivanim novim autorskim radom.

Isle of Dogs nije, međutim, i jedini film o psima u ovom Animafestovu natjecanju – tu je i antologija A Dog's Life perjanice novog vala tajvanske kinematografije Changa Yija, dirljiva posveta ovom vjernom čovjekovom pratitelju. Talijanski kvartet Alessandro Rak, Ivan Cappiello, Marino Guarnieri i Dario Sansone u Zagreb pak dolaze sa Cinderella the Cat, potpuno moderniziranom varijacijom znamenite bajke u također distopijskom, znanstvenofantastičnom ruhu nastalom kreativnim animacijskim pristupom koji kombinira klasične i računalne tehnike s atraktivnim glazbenim brojevima i raskošnim osvjetljenjem.

Za animacijske sladokusce najvažniji događaj ovog Animafestovog natjecanja bit će bez svake sumnje film Emme de Swaef i Marca Jamesa Roelsa This Magnificent Cake! Autori Animafestovim Grand Prixom i Cartoon d'Orom nagrađenog kratkog filma Oh Willy…, koji je animacijski svijet osvojio ne samo dirljivom pričom, već i majstorskom upotrebom materijala i tekstura, vraćaju se u Zagreb s duljim radom u istoj tehnici vunenog lutka-filma.

S toplim sjećanjima na doživljaje Ernesta i Celestine, Animafestova publika mogla bi se pak ponajviše obradovati novom filmu Benjamina Rennera The Big Bad Fox and Other Tales, omnibusu nastalom prema autorovim ilustriranim knjigama, s naklonom i prema srednjovjekovnom francuskom Romanu o Liscu.

Još jedan stop-animacijski film u Velikom natjecanju dugometražnog filma, ujedno i svjetska premijera, bit će i Captain Morten and the Spider Queen Kaspara Jancisa, Henryja Nicholsona i Riha Unta. Jancis, Nicholson i Unt donose nam alegoriju o odrastanju kroz pripovijest o osmogodišnjem dječaku koji magijom biva smanjen na veličinu kukca i prisiljen kormilariti svojom omiljenom igračkom.

Na drugom kraju žanrovskog spektra, The Man-Woman Case Joëlle Oosterlinck i Anaïs Caure francuska je kriminalističko-biografska mini-serija o Eugeneu Falleniju, znamenitom transrodnom muškarcu optuženom za okrutno ubojstvo supruge i njegovu prethodnom životu punom nasilja i traganja za identitetom. Rađena u klasičnim, uglavnom crno-bijelim tehnikama kombiniranima s rotoskopijom i malo boje, serija je već nagrađena nagradom žirija na festivalu u Annecyju.

Naposljetku, nostalgični korejski film The Shower o prijateljstvu i nevinoj ljubavi djevojčice i dječaka u ladanjskoj prirodi adaptacija je u toj zemlji omiljene i utjecajne novele iz 1959. godine koja je snažno obilježila i tamošnju kinematografiju. Ova sjetna coming of age etida ne nudi stoga tek uvid u poetiku redatelja Jae-huuna Ahna, oslonjenog na klasične tehnike i poznatog po vizualno privlačnim filmovima Green Days i The Road Called Life, već i onaj u umjetničke senzibilitete ove dalekoistočne nacije.

POPIS FILMOVA