Logo_hovers_2020
Title
Svjetski festival animiranog filma /
3. DO 8. LIPNJA 2019.
Svjetski festival animiranog filma / 3. DO 8. LIPNJA 2019.
hr | en

Održan okrugli stol na temu "Edukacija putem animacije"
03/06/09

U sklopu dječjeg programa Animafesta, svjetskog festivala animiranog filma, po prvi se puta organizirao i okrugli stol na temu „Edukacija putem animacije“ . Okrugli stol je bio namijenjen učiteljima i pedagozima, urednicima televizijskih i radijskih emisija za djecu, te svima onima koji utječu na izbor edukativnog sadržaja za djecu i mlade.  
 

Sudionici okruglog stola bili su Martina Peštaj, medijska psihologinja iz Slovenije, Vesna Sudar, urednica stranih serijala za djecu, HRT te Vjekoslav Živković, diplomirani animator.

Moderator diskusije bio je Igor Prassel, direktor festivala Animateka u Ljubljani, dugogodišnji organizator edukativnog dječjeg programa.  
 

Cilj okruglog stola bio je skrenuti pozornost na animaciju kao medij putem kojeg se mogu dotaći razne teme iz nastavnog kurikuluma, ali jednako tako i osjetljive teme o kojima djeca i mladi teško govore.

Sudionici diskusije su zaključili da je u Hrvatskoj nužna osoba odnosno institucija koja bi inicirala ovakvo povezivanje stručnjaka i animatora u cilju produkcije edukativnog animiranog filma. To bi podrazumijevalo povezivanje Ministarstava zdravstva i socijalne skrbi te znanosti, obrazovanja i športa sa produkcijskim kućama, a za to je, sudionici su se složili, u Hrvatskoj težak no nikako i nemoguć zadatak.  
 
Također, učitelji i profesori su potvrdili koliko je animacija premalo iskorišten medij u hrvatskim razredima te da je to segment nastavnog kurikuluma na kojem bi se svakako trebalo poraditi.

Relativna neprisutnost animiranog filma u školama povezana je i sa slabom medijskom prisutnošću animacije i na jednom od najutjecajnijih medija- na televiziji.  Da je zastupljenost kvalitetnog i edukativnog animiranog filma u padu, posvjedočila je i urednica stranih serijala za djecu HRT-a, Vesna Sudar.  Televizija uvelike popušta pod navalom komercijalnog i često kvalitetom slabijeg materijala za djecu i upravo je animirani film područje na kojem se pomaci ka edukativnijem sadržaju mogu i ostvariti.