Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
30. svibnja - 3. lipnja 1988.
Svjetski festival animiranog filma / 30. svibnja - 3. lipnja 1988.
hr | en

Cjelokupni program Animafesta 2012. je online!
23/05/12

RASPORED

ŽIRI

ŽIRI VELIKOG NATJECANJA
Priit Pärn / Estonija, dobitnik Animafestova Grand prixa 2010., 1996. i 1988. te Nagrade za životno djelo 2008. godine
David OReilly / Irska, redatelj animiranih filmova i dobitnik nagrade Zlatni Zagreb 2010. 
Dennis Tupicoff / Australija, scenarist, redatelj, producent i animator
Mirna Belina / Hrvatska, jedna od osnivačica i programerki Međunarodnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS Lea Zagury / Brazil, suosnivačica i direktorica festivala Anima Mundi  

ŽIRI STUDENTSKOG NATJECANJA I NATJECANJA NAMJENSKIH FILMOVA
Andreas Hykade / Njemačka, redatelj i dobitnik nagrade Zlatni Zagreb 2010. i posebne nagrade žirija Animafesta 2010.
Marc Bertrand / Kanada, producent NFB-a
Margit Antauer / Hrvatska, dugogodišnja direktorica Animafesta (1992–2006), producentica u Koncertnoj direkciji  

SELEKCIJSKA KOMISIJA VELIKOG NATJECANJA
Marco de Blois, programer i kustos animiranih filmova u Kvebečkoj kinoteci u Kanadi
Duscha Kistler, dugogodišnja umjetnička direktorica Međunarodnog festivala animiranog filma Fantoche u Švicarskoj
Vanja Hraste, programska kustosica Hrvatskog filmskog saveza  

SELEKCIJSKA KOMISIJA STUDENTSKOG NATJECANJA I NATJECANJA NAMJENSKIH FILMOVA
Vanja Andrijević, producentica i direktorica Bonobostudija iz Hrvatske
Andrea Martignoni, kompozitor i dizajner zvuka iz Italije
Miloš Tomić, multimedijalni umjetnik i animator iz Srbije    

NATJECATELJSKI PROGRAM

VELIKO NATJECANJE
Početkom godine u Zagrebu se okupila međunarodna selekcijska komisija Velikog natjecanja i vrijedno pregledavala prijavljene filmove za ovogodišnji program Animafestove konkurencije. Od 824 filma odabrala je 32 filma u Veliko natjecanje i 26 u Veliku panoramu. U Animafestovu programu prikazat će se poštovanja vrijedan broj filmova iz Kine i Japana, od čega čak sedam naslova u Velikom natjecanju, a sa svojim filmom Veliki zec u Zagreb stiže i Atsushi Wada, koji je za taj rad dobio Srebrnog medvjeda za najbolji kratki film na ovogodišnjem Berlinaleu. Kineski predstavnici su Xu An i Xi Chen s filmom Kupon za žito, pričom smještenom u doba Kulturne revolucije koja obilazi sve ovogodišnje europske festivale. Europsku animaciju u Velikoj konkurenciji predstavljaju najnoviji radovi cijenjenih animatora poput dobitnika Animafestova Grand prixa Georgesa Schwizgebela (Romansa, švicarski film rađen u koprodukciji s Kanadom), Rostoa (mračno i fantastično tridesetominutno Čudovište iz Nixa) i Everta de Beijera (Dođi k sebi!). Uvijek zanimljivu i u Zagrebu rado viđenu estonsku školu, čiji je najpoznatiji predstavnik ovogodišnji član žirija Priit Pärn, predstaviti će Kaspar Jancis i Vladimir Leschiov s filmom Villa Antropoff te Ülo Pikkov s lutka-filmom Tjelesno pamćenje. U konkurenciji je i Maska, najnoviji film majstora lutka-filma, braće Quay. Vjerojatno najbizarniji film festivala jest Bobby Yeah, apokaliptična, groteskna priča strave britanskog autora Roberta Morgana. Među 32 filma iz cijeloga svijeta nalaze se i dva domaća naslova: Cvijet bitke Simona Bogojevića Naratha i Zašto slonovi? Marka Meštrovića.
Filmovi iz Velikog natjecanja prikazuju se u kinima Europa i Cineplexx Centar Kaptol.    

STUDENTSKO NATJECANJE
Svježinu i mladost četrdesetogodišnjem Animafestu svakako će donijeti program Studentskog natjecanja u kojem ove godine gledamo 33 filma. Najboljom školom animacije 2012. selekcijska komisija proglasila je Umjetničku akademiju Turku iz Finske koja će u Studentskom natjecanju predstaviti svoje tri najnovije uspješnice: Rojenje Jonia Männistöa, Tko se usuđuje? Sanni Lahtinen i Rosy Cheek Hete Bilaletdin. Iz cijenjene Filmske akademije Baden-Württemberg iz Ludwigsburga također ćemo imati priliku pogledati tri filma, među kojima i Teške glave, film koji je autorici Heleni Frank donio nagradu za najtalentiraniju dansku nadu i ulaz u konkurenciju kratkog filma na Berlinaleu 2011. godine. Studentska konkurencija donosi i Prekrižene haringe, norveški film koji su radile dvije domaće autorice: Ivana Bošnjak i Lea Vidaković. Japansku animaciju u borbi za najbolji studenski film predstavlja Masaki Okuda i njegov Dječak žvaka. Iz Estonije stižu dva filma koja odlično iskorištavaju mogućnosti lutka-animacije: Doručak na travi Erika Alunurma, svojevrsni hommage istoimenu filmu Olge i Priita Pärna koji je poznati dvojac i montirao, te Mlin Anu-Laure Tuttelberg.
Filmovi iz Studentskog natjecanja prikazuju se u kinu Tuškanac.    

NATJECANJE NAMJENSKIH FILMOVA
U popisu Natjecanja namjenskih filmova na Animafestu zagrebačku publiku posebno će razveseliti ime njihova omiljena autora: Britanca Phila Mulloya. Njegove animacije često se pojavljuju u serijama, kao što je slučaj i s čak četiri špice za Nizozemski festival animacije. Čini se da je gospodin Christie, glavni lik nagrađivanog filma Obitelj Christie iz 2006. godine, neiscrpan izvor inspiracije za Phila Mulloya jer ga je postavio i kao glavni motiv tih špica. Na dijametralno suprotnoj strani spektra animacije nalaze su radovi talijanskog umjetnika Virgilia Villoresia. Njegovi naručeni radovi prava su oda pokretu, bojama i ljudskim tijelima u svim detaljima. Jedini predstavnik domaće animacije u Natjecanju namjenskih filmova mladi je animator i student Alen Vuković. Njegova špica za dugometražni film Koko i duhovi Danijela Kušana proglašena je najboljim namjenskim filmom ovogodišnjih Dana hrvatskog filma. Mizai Mizue, predstavnik nove japanske apstraktne animacije, osim u Veliko natjecanje uvršten je i u borbu za najbolji namjenski film. And And je glazbeni spot za zvijezdu nezavisne tokijske scene Torua Matsumota.
Program Natjecanje namjenskih filmova prikazuje se u Cineplexxu Centra Kaptol.    

NATJECANJE FILMOVA ZA DJECU
Slavljeničko izdanje Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb posebnu pozornost usmjerit će prema svojoj najveselijoj publici – djeci. Animafest i partner Dječjeg programa Dječja štednja Pčelica Zagrebačke banke u šest festivalskih dana pretvorit će zagrebački Cineplexx Centar Kaptol u kino za djecu i nezaobilazno mjesto zabave i iskustva animacije za najmlađe. Tijekom cijelog dana, od 10 do 18 sati, prikazivat će se filmovi prikladni mlađoj i starijoj dječjoj dobi. Uz gledanje filmova djeca će imati priliku otkriti magiju i užitak stvaranja u posebnom Animafestovu centru Pčelica u kojem će tijekom cijelog dana o animaciji učiti kroz igru, radionice i posebne izložbe. Za obitelji kojima je predalek put do Cineplexxa Centra Kaptol Animafest već tradicionalno vikendom organizira besplatne projekcije animiranih filmovima u centrima za kulturu širom Zagreba. Roditelje s djecom razveselit će Animafestova obiteljska iskaznica s kojom mogu pratiti cijeli program po cijeni od 100 kuna. Iskaznica vrijedi za jednog roditelja i dijete.
Natjecanje filmova za djecu prikazuje se u Cineplexxu Centra Kaptol.    

VELIKA I STUDENTSKA PANORAMA
Osim u natjecateljskim programima odlične naslove koji se na poseban način bave aktualnim temama i daju širi uvid u najnoviju animiranu produkciju gledat ćemo i u panoramama. Koliko je jak izbor filmova u Velikoj panorami pokazuje i činjenica da su u taj program uvršteni filmovi velikana i dobitnika glavnih nagrada na minulim festivalskim izdanjima poput Kojia Yamamure i Regine Pessoe. Portugalska autorica Regina Pessoa na Animafest stiže sa svojim novim radom izvedenim od objekata, pijeska i soli, Kali, mali vampir. Muybridgeove strune novi je rad Japanca Koji Yamamure, dobitnika velike nagrade Animafesta 2004. godine za film Glava gora. Autorski dvojac pretplaćen na oskarovske nominacije, Wendy Tilby i Amanda Forbis, predstavljaju novi film Divljina. Film 66314, najnoviji rad istaknutog japanskog autora Isamua Hirabayashia, koji je za film Aramaki nominiran za Zlatnog medvjeda 2010, inspiriran je potresom, tsunamijem i nuklearnom katastrofom u Japanu. Nakon iznimno uspješnog diplomskog rada Stand Up i debitantskog filma Obiteljski portret John Pierce ima novi film s kojim će poharati festivale - Pivnica. Od hrvatskih autora predstavit će se Dalibor Barić s filmom Nova hipi budućnost (Velika panorama) i Petra Zlonoga s filmom Lisica koji ćemo gledati u Studentskoj panorami.
Filmovi iz Velike i Studentske panorame prikazuju se u kinima Europa i Tuškanac.    

HRVATSKA PANORAMA
Količina i kvaliteta filmova koje je umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić izabrao u program Hrvatska panorama priziva optimizam i radost. Većina filmova česti su gosti na međunarodnim filmskim festivalima na kojima su nerijetko bili i nagrađivani. Dove sei, amor mio Veljka Popovića prikazan je na pedesetak festivala, osvojio je pet priznanja, među kojima i posebnu plaketu Sarajevskog filmskog festivala. Popović je jedan od autora međunarodnog omnibusa Otac koji će u lipnju ove godine biti prikazan u Annecyu, a u Hrvatskoj je već osvojio Oktavijan za najbolji animirani film na Danima hrvatskog filma. U Annecy putuje i Mačka Gorana Stojnića, film realiziran rijetko korištenom tehnikom ulja na staklu. Kombinacijom stop-animacije i crteža Marko Tadić stvorio je mističan i imaginaran svijet s dva Mjeseca u We used to call it: Moon. Tadić je autor i glazbe za svoj rad, a film Ornament duše Irene Jukić-Pranjić bit će zanimljiv domaćoj publici i zbog glazbe koju je skladao Darko Rundek.
Hrvatska panorama prikazuje se u kinu Tuškanac.  

MAJSTORI ANIMACIJE

MAJSTORI ANIMACIJE - YOJI KURI
Članovi Vijeća Animafesta, Darko Kreč (predsjednik), Pavao Štalter, Vesna Dovniković, Milan Blažeković, Marko Meštrović, Željko Sarić i Nikica Gilić dodijelili su Nagradu za životno djelo jednom od najvažnijih japanskih umjetnika animacije, pioniru nezavisnog animiranog filma i jednom od prvih japanskih animatora koji se proslavio i na Zapadu: Yojiu Kuriu. Yoji Kuri pripadao je tzv. japanskoj grupi trojice animatora, jap. Sannin no Kai (ostali članovi bili su Yanagihara Ryohei i Manabe Hiroshi), koja je ekvivalentna trojici tenora sa Zapada. Yojia Kuria zvali su Pavarotti, a mi ga gotovo možemo nazvati i kumom Animafesta jer je bio član ASIFA-ina odbora i na sastanku kada je Zagrebu dodijeljena licencija za osnivanje Animafesta. U nekoliko programskih cjelina imat ćemo jedinstvenu priliku vidjeti većinu njegovih filmova, od kojih neki nisu nikada prikazivani ni kod nas niti u Europi. Uz uvid u stvaralaštvo tog osebujnog autora posjetitelji Animafesta imat će priliku i razgovarati s majstorom animacije i pogledati dokumentarni film Evo nas s Yojiem Kuriem autora Ryôa Saitania. Program filmova Yoji Kurija prikazuje se u kinima Tuškanac i Europa.    

MAJSTORI ANIMACIJE - GRAND PRIX 1972–2012
Među programima koji se s nostalgijom i ponosom osvrću na 40 godina postojanja svjetski priznate fešte animacije jest i program Grand prix 1972–2012 u kojem ćemo moći pogledati sve dosadašnje dobitnike Velike nagrade Animafesta. Među njima se nalaze neki od najznačajnijih svjetskih animatora i animatorica koji su često hodočastili u Zagreb s filmom ili bez njega. Svakako će biti zanimljivo prisjetiti se prvog ikada filma nagrađenog Grand prixom Animafesta, Bitka kod Keržence Rusa Ivana Ivanov-Vanova i Yuria Norsteina. Osam godina kasnije Yuri Norstein još je jednom slavio Grand prix, koji je taj put zaslužio za Bajku nad bajkama, film koji često nazivaju najboljim animiranim filmom svih vremena. U društvu dobitnika Velike nagrade posve zasluženo nalaze se i dva domaća autora: Nedeljko Dragić s filmom Dnevnik i Zdenko Gašparović sa Satiemaniom. Uz njih ponovno ćemo se imati priliku oduševiti filmskim klasicima brojnih velikana animacije poput Nicka Parka, Michaëla Dudoka de Wita, Joanne Woodward, Kojia Yamamure, Alexandra Petrova i Joanne Quinn. Svi dobitnici Velike nagrade naći će se i na prigodnom promotivnom DVD-u Animafesta.
Program Grand prix 1972–2012 prikazuje se u kinu Europa.    

MAJSTORI ANIMACIJE - HRVATSKI ANIMIRANI FILM 1962–63
Borivoj Dovniković Bordo, proslavljeni animator i redatelj animiranih filmova, tradicionalno za kratkometražno izdanje Animafesta donosi godišnju kroniku i izbor filmova Zagrebačke škole animiranog filma.
Program Hrvatski animirani film 1962–63 prikazuje se u kinu Tuškanac.    

MAJSTORI ANIMACIJE - ANDREAS HYKADE
Andreas Hykade jedan je od najuspješnijih njemačkih i svjetskih autora u posljednjih dvadesetak godina, a pozornost na sebe skrenuo je već s prvim filmom Živjeli smo u travi 1995. godine. Na Animafestu je dosad skupio dvije nagrade: film Kržljavi osvojio je Zlatni Zagreb za inovativnost 2008, a film Ljubav i krađa posebnu nagradu žirija 2010. godine. Ove godine sjedit će u žiriju natjecanja studentskih i namjenskih filmova. Jak i prepoznatljiv likovni svijet reduciranog crteža prožetog sjajnim osjećajem za ritam i animaciju zaštitni su znakovi Hykadeova stila. Usprkos jednostavnosti u likovnosti, svi njegovi filmovi su veliki, iako u isto vrijeme uspijevaju zadržati i intimne momente. U svemu tome presudnu ulogu igra zvuk, izrazito važan element kod Hykadea i glavni sastojak grandioznosti. U programu Majstori animacije vidjet ćemo devet velikih Hykadeovih filmova.
Program Majstori animacije - Andreas Hykade prikazuje se u kinu Tuškanac.  

MAJSTORI ANIMACIJE - 3 x 3
Autorske retrospektive nisu ništa novo u svijetu festivala animiranog filma - dapače, jedne su od najljepših programa svakog festivala. No što je s vrlo talentiranim autorima koji rade dugo i temeljito i nemaju dovoljno filmova za retrospektivu? Animafest je doskočio i tom problemu programom 3 x 3 u kojem će predstaviti tri filma troje autora jakih izričaja i međusobno potpuno različitih pristupa. Svi oni imaju i jedan film u natjecateljskim programima. Evert de Beijer možda je najbolji primjer navedene tvrdnje o dugotrajnosti izrade animacije. Prvi film napravio je daleke 1980, a otad izbaci film svakih šest do deset godina. Majstor lutkarskog animiranog filma strave Robert Morgan također je temeljit u izradi filmova; debitirao je 1997, a film s kojim se ove godine natječe, Bobby Yeah, "tek" je njegov četvrti animirani rad. Iznimka je Lia, vrlo produktivna umjetnica koja je svojim talentom i nenarativnim digitalnim apstrakcijama u kojima se isprepliću VJ-kultura, elektronički eksperimenti i vrlo široko shvaćen pojam animiranog filma apsolutno zaslužila dodatnu pozornost.
Program Majstori animacije - 3 x 3 prikazuje se u kinima Europa i Tuškanac.  

ŠKOLE ANIMACIJE
Oaza divljih i enigmatičnih prizora, apsurdnog humora, nadnaravnih opažanja i filmova tajanstvenih završetaka. Tim su riječima Umjetničku akademiju Turku iz Finske proglasili najboljom školom animacije 2012. godine. Deset najuspješnijih studentskih filmova te škole nastalih od 2006. do danas bit će prikazano u posebnom programu. Među njima je i Neodoljivi osmijeh Ami Lindholm koji je 2008. godine osvojio Animafestovu nagradu za najbolji studentski film. Osim filmova najbolje europske škole animacije 2012. imat ćemo priliku vidjeti i filmove nastale na Odsjeku za animaciju i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu te na Filmskoj akademiji Baden-Württemberg iz Ludwigsburga. Ta mlada njemačka akademija osnovana je 1991. godine, ali je brzo postala jedna od najcjenjenijih u svijetu animacije, posebice nakon pokretanja Instituta za animaciju, vizualne efekte i postprodukciju. Jedan od profesora na Akademiji Baden-Württemberg je i Andreas Hykade: najuspješniji njemački autor u posljednjih dvadesetak godina čije ćemo filmove gledati u programu Majstori animacije. Domaće mlade snage animacije predstavit će sedam filmova od 2005. do danas. Među njima je i Miramare Michaelle Müller koji je uvršten u konkurenciju Cannesa i Annencya 2010. godine.
 
NAJBOLJA ŠKOLA ANIMACIJE 2012: UMJETNIČKA AKADEMIJA TURKU
ČETVRTAK, 31. 5., 14:00, KINO TUŠKANAC
SUBOTA, 2. 6., 20:00, KINO TUŠKANAC  

ŠKOLE ANIMACIJE - FILMAKADEMIE BADEN-WÜRTTEMBERG
SUBOTA, 2. 6., 11:00, KINO TUŠKANAC  

ŠKOLE ANIMACIJE - AKADEMIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI U ZAGREBU
PETAK, 1. 6., 14:00, KINO TUŠKANAC    

POSEBNI PROGRAMI

ČUDNO VOĆE ANIMACIJE
Čudno voće animacije izbor je osebujnih malih remek-djela neobičnog i izvrnutog humora. Čudan, apsurdan, neuobičajen, nelogičan, brutalan, crn, fascinantan, montipajtonovski, humor dolazi u raznim oblicima, kao i voće. Zahvaljujući svima lako dostupnoj tehnologiji, broj takvih filmova u posljednje je vrijeme eksplodirao tvoreći jedan od kreativno najzanimljivijih podžanrova suvremene animacije. S područja oko Baltičkog mora, prije svega iz Estonije i Finske, oduvijek su dolazili osobenjaci, a takav je slučaj i s filmom Životinje životinjama Finaca Tatua Pohjavirte i Marka Ståhlea, apokaliptičnom groteskom o agresivnom svijetu. Budalaštine, film britanskog obiteljskog studija The Brothers McLeod, temelji se na ilustracijama koje je Greg McLeod slao svom sinu na razglednicama. Tajna animacije tih dragulja ne krije se u specifičnoj tehnici, već se čita između sličica, kao i u urnebesno smiješnom filmu Samove hrenovke Davida Lopeza Retamera.

ČETVRTAK, 31. 5., 20:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL
NEDJELJA, 3. 6., 16:00, KINO EUROPA  

KINO ZA UŠI
Kino za uši, intrigantna selekcija animiranih glazbenih spotova po izboru umjetničkog direktora Animafesta Daniela Šuljića i vizualno i glazbeno spada među najzanimljivije ovogodišnje programe. Posljednjih godina spotovi su postali punokrvna i samostalna umjetnička djela, a takvih kratkometražnih originalnih kreacija vidjet ćemo čak 17 u ovom programu. Sve češće u igru izrade spota upuštaju se i sami glazbenici, što je slučaj s frontmenom R.E.M.-a Michaelom Stipeom i njegovom sestrom Lyndom koji su napravili spot za pjesmu Discoverer. U svijetu elektroničke glazbe događa se još jedan zanimljiv fenomen: autori rado upotrebljavaju analogne materijale, stop-animaciju, lego kocke i slično, kojima onda simuliraju elektronički generirane forme. Dobar primjer za takav pristup spot je Grindin' za bend Nobody Beats The Drums autora Rogiera van der Zwaaga koji je nastao od više od četiri tisuće fotografija ispiljenih i obojanih drvenih gredica. "Najvrckastiji" spot napravljen u tehnici stop-animacije dosad je pogledalo 22 milijuna ljudi na YouTubeu, a radi se o spotu Her Morning Elegance Izraelaca Yuvala i Merav Nathana koji su osvojili nominaciju za Grammy 2010. godine. Vidjet ćemo i dva spota uspješnog umjetničkog kolektiva iz Londona, Shynole, koji je vizualizirao glazbu Coldplaya, Blura, Radioheada i UNKLE-a.

PETAK, 1. 6., 20:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL
NEDJELJA, 3. 6., 18:00, KINO EUROPA   

EUROPSKI TV SERIJALI
Nekada, dok je Animafest bio vrlo mlad, u poluvremenima sportskih utakmica na javnim televizijama nisu se vrtjele samo reklame, već i animirani serijali, dijelom za djecu, a dijelom i za odrasle. Ovaj program putovanje je u djetinjstvo sedamdesetih i podsjetnik na predivne europske televizijske serijale kao što su Balthazar, La Linea, Lolek i Bolek, Gusztáv, Krtek, A je to i druge.
Serijali se prikazuju u kinima Tuškanac i Cineplexx Centar Kaptol.  

CARTOON D'OR
Cartoon d'Or europska je nagrada za kratki animirani film. Utemeljena je 1991. i jedina je isključivo europska nagrada za animaciju. Svake godine nagrađuje najbolje od najboljeg jer natječu se samo nagrađeni filmovi s partnerskih festivala. Godine 2011. među šest finalista pobijedili su Johannes Weiland i Uwe Heidschötter s filmom Dječačić i zvijer.

UTORAK, 29. 5., 20:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL
SUBOTA, 2. 6., 22:00, KINO TUŠKANAC  

NOVA TALIJANSKA ANIMACIJA
Poseban program Nova talijanska animacija upoznat će nas s ponajboljim suvremenim talijanskim animiranim filmovima, rodom koji trenutačno proživljava preporod, što se odražava u sve većoj prisutnosti na festivalima i sve duljim popisom nagrada. Selektor programa Andrea Martignoni donosi nam remek-djelo talijanske animacije u posljednjih deset godina: film Hodačica po žici Roberta Catania nagrađen nagradom Cartoon d'Or na Cartoon Forumu 2002. godine. Drugačije tehnike ali slične strasti je i film Beatrice Pucci Imago, složena lutkarska animacija snažna dojma koja je nastala pod jasnim utjecajem estetike i tehnika istočnoeuropske škole, kao i Putovanje Pticoglavog Chiare Ambrosio, raznovrsne umjetnice koja živi i radi u Londonu, a surađivala je s brojnim glazbenicima sa suvremene britanske scene. Dašak nadahnutog ludila omogućit će Aztrokitifk i Mario se odaju kriminalu! Ivana Manuppellia i Gianluce Lo Prestia.

SRIJEDA, 30. 5., 14:00, KINO TUŠKANAC  

NOĆNE BAJKE - 3D
Animatora Michela Ocelota oduvijek su fascinirale klasične tehnike animacije. U Noćnim bajkama spaja animaciju silueta, koju je prije gotovo stotinu godina koristila berlinska redateljica Lotte Reiniger, i suvremenu 3D tehnologiju. Poput Reiniger, čiji je film Pustolovine princa Ahmeda iz 1926. postao ključno djelo tog žanra, Michel Ocelot također vodi svoju publiku na bogato i čudesno putovanje nalik na priče iz Tisuću i jedne noći. Moderna digitalna tehnologija omogućava umjetniku stvaranje nevjerojatnih svjetova punih boja koji pretvaraju film u istinski čarobno mjesto.

PETAK, 1. 6., 18:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL
NEDJELJA, 3. 6., 18:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL  

ANIMAFEST PRO

PROŠIRENI STEREO
Radionica i predstavljanje 3D stereoskopskih filmova. Kako radi stereoskopija? Zašto raditi filmove u stereoskopskoj 3D tehnici? Može li se takav animirani film napraviti ekonomično? Radionicu će voditi kanadski producent Marc Bertrand, ujedno član žirija Studentskog natjecanja i Natjecanja namjenskih filmova.

SUBOTA, 2.6., 18:00, CINEPLEXX CENTAR KAPTOL  

PRODUKCIJSKA ANALIZA: OH WILLY... LUTKA-FILM
MEDIA desk Hrvatske u suradnji s Animafestom i MEDIA deskom Slovenije organizira radionicu o stop-animaciji. Sudionici će u produkcijskoj analizi filma Oh Willy… dobiti uvid u proces nastanka filma. Jedan od redatelja, Marc James Roels, i producent Ben Tesseur vodit će nas kroz sve faze produkcije: od ideje, scenarija, financiranja do snimanja i postprodukcije. Voditelji: Ben Tesseur i Marc James Roels.

PETAK, 1.6., 15:00, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC  

RAZGOVORI S AUTORIMA
Razgovori s autorima iz Velikog i Studentskog natjecanja i panorama.

Srijeda 30. 5., petak 1. 6., subota 2. 6. u 12:30, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC    

POSEBNA DOGAĐANJA

IZLOŽBA: 40 GODINA FESTIVALA ANIMAFEST ZAGREB 1972–2012
Izložba 40. godina Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb 1972–2012. popratit će četiri iznimno uspješna desetljeća drugog najstarijeg festivala posvećenog isključivo umjetnosti animacije u Europi i podsjetiti na dosadašnji vrlo uspješan život tog i dalje mladog, svježeg i vodećeg festivala koji ime grada Zagreba, njegove autore i animatore, stavlja na animacijsku mapu kao jedan od glavnih gradova svijeta. Na izložbi, čija je glavna svrha dočarati tu jedinstvenu festivalsku atmosferu, izloženi su povijesni dokumenti i pisma, dokumentarni videoprilozi, festivalske špice, nagrade, fotografije, rođendanske i ostale čestitke svjetskih autora, grafički identiteti i predmeti nastali od 1972. do danas. Među vrijednom memorabilijom nalaze se radovi cijenjenih umjetnika iz bivše Jugoslavije i Hrvatske koji su rado i s velikim odobravanjem ljubitelja animacije ali i šire javnosti pridonosili festivalskom identitetu: Nedeljka Dragića, Pavla Štaltera, Miroslava Šuteja, Zvonimira Lončarića, Borivoja Dovnikovića, Zlatka Boureka... 

29. 5. - 3. 6., GALERIJA ULUPUH  

ANIMATION GOES MSU!

Prva službena suradnja Animafesta i Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu iznjedrila je dvije zanimljive izložbe. Prva je Volim crtiće Ivana Marušića Klifa koji će u NO galeriji MSU-a tematizirati rane komercijalne animirane filmove dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća koristeći ih kao specifičnu poveznicu između suvremene medijske umjetnosti i ranih eksperimenata u animaciji. Druga "izložba" bit će vidljiva svim prolaznicima novozagrebačkih avenija. Naime na medijskoj fasadi MSU-a, dugoj fascinantnih 100 metara, projicirat će se radovi autora iz programa Animafesta: Lie (Makinacija 84), Lei Leia (Ovo je ljubav), Georgesa Schwizgebela (Romansa), Everta de Beijera (Dođi k sebi!), Sae-byul Hwangboa (Gledište), Dalibora Barića (Nova hipi budućnost), Miraia Mizuea (Modern No.2) i Simonea Massia (Svinjokolja).

31. 5. - 22. 6., NO GALERIJA, IVAN MARUŠIĆ KLIF: VOLIM CRTIĆE 29. 5. - 22. 6., MEDIJSKA FASADA MSU-a        

PREDSTAVLJANJA I PREZENTACIJE

ANIMATION SANS FRONTIERES
Upoznavanje s programom Animation Sans Frontières koji europskim diplomantima animacije i produkcije nudi predavanja i radionice kao dodatno obrazovanje iz razumijevanja likovnih umjetnosti i produkcije od ideje do završnog projekta. Uz podršku Programa MEDIA Europske komisije Animation Sans Frontières je 8-tjedni program koji se provodi u četiri prestižne škole za animaciju – počinje u Filmskoj akademiji Baden-Württemberg (DE), zatim na Sveučilištu za umjetnost i dizajn Moholy-Nagy MOME (HU), te Animation Workshop (DK), a završava u Školi za sliku Gobelins (FR).

SRIJEDA, 30. 5., 15:00, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC  

JAPAN MEDIA ARTS FESTIVAL
Predstavljanje festivala Japan Media Arts, jedinstvenog festivala koji se bavi medijskom umjetnošću, zabavom, animacijom i mangom kao "japanskim medijskim umjetnostima". Uvod u osebujnu japansku animaciju i kulturu mange, njihov utjecaj na razne japanske industrije i način na koji razvijaju svoj vlastiti stil.

ČETVRTAK, 31. 5., 15:00, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC  

ANIMATION AVANTGARDE & VIENNA INTEPENDENT SHORTS
Animation Avantgarde dio je međunarodnih programa na filmskom festivalu VIS Vienna Independent Shorts i programski su povezani s austrijskom ASIFA-om. Animation Avantgarde predstavlja suvremenu audiovizualnu umjetnost: inovativnu animaciju, eksperimentalni film, digitalnu medijsku kulturu i sve vrste hibridnih formi želeći ojačati dijalog među različitim pozicijama i praksama u umjetnosti – od avangarde do pop-kulture; od tehnika animacije temeljenih na crtežu, slikama i objektima do 2D i 3D kompjuterske animacije, found footagea i mnogih drugih eksperimentalnih formi. Prezentacija: Thomas Renoldner

ČETVRTAK, 31.5., 17.00, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC  

PREDSTAVLJANJE KNJIGA
Predstavljanje novih knjižnih izdanja o animiranom filmu: Estetika animacije Ranka Munitića, Filmografija slovenskog animiranog filma Igora Prassela i Život izmišljotina Hrvoja Turkovića. Prezentacije će se održavati na hrvatskom jeziku uz goste i kritičare.

SUBOTA, 2. 6., 15:00, MALA DVORANA KINA TUŠKANAC    

PERFORMANSI
Clemens Kogler: PHONOVIDEO - performans uživo
Povratkom počecima filma i 19-stoljetnim napravama vrlo se jednostavno pokreću slike u stvarnom vremenu. Spajanjem fenakistoskopske tehnike animacije iz 1832. godine i VJ-alata kućne izrade, austrijski animator Clemens Kogler predstavlja inovativnu low-tech metodu kombiniranja animiranih slika i zvuka. Phonovideo pruža čitav niz mogućnosti bez pomoći ikakvog računalnog ili digitalnog uređaja u audiovizualnoj izvedbi.

PETAK, 1. 6., 23:30, KINO EUROPA